Zespół easyMarkets

Jesteśmy komunikatywnym zespołem społecznościowym. Obserwuj nasze profile na Twitterze, Facebooku, G+, YouTube i Linkedin, by mieć dostęp do ciekawych artykułów, filmów, konkursów, porad, wiadomości i wielu więcej informacji!

Twitter, Facebook, Linkedin, SnapChat… to serwisy społecznościowe wykorzystywane przez miliony użytkowników na całym świecie, chociaż to Twitter okazuje się najczęściej wybieranym przez traderów. Oczywiście zdecydowana większość traderów pisze posty o tym, co widziała albo co robiła, ale jest wśród nich całkiem pokaźna liczba tych, którzy szukają tu sposobów, by zwiększyć zyskowność swoich transakcji.

A zatem: czy możemy korzystać z social mediów do śledzenia rynków? Jak mawia pewien znany wszystkim prezydent: Tak, możemy! (Yes, we can!)

Otrzymywanie najświeższych i najważniejszych informacji

Jedną z głównych przyczyn, dla których traderzy korzystają z social mediów, jest chęć zrozumienia, co myślą masowo uczestnicy rynku. Trendowe hashtagi i najchętniej udostępniane posty – wszystkie dają wskazówki o tym, które wydarzenia okazują się dla większości przełomowe i o reakcji na nie. Oczywiście żaden fundusz hedgingowy nie jest w stanie codziennie śledzić 500 milionów użytkowników i ich tweetów, chociaż… są tacy, którzy mogą. Dataminr (CNBC Disruptor No. 43) opracował program, który śledzi miliony tweetów w czasie rzeczywistym, szukając istotnych dla klientów instytucji finansowych informacji.

„Dzięki niemu przedsiębiorstwa mają najświeższą świadomość kontekstową wydarzeń, co pomaga im w podejmowaniu decyzji każdego rodzaju. Mogą na bieżąco śledzić i uwzględniać to, co się dzieje na giełdzie lub w danym sektorze”.

Twitter dysponuje 5% udziałów w Dataminr, zatem udostępnia swój „wąż informacyjny”, co pozwala Dataminr natychmiastowo analizować każdy opublikowany tweet. To jedyne przedsiębiorstwo, które otrzymuje dostęp na tym poziomie.

Dla traderów odkrycie tego, co się dzieje dokładnie w sekundzie, w której się wydarza, a nawet wcześniej, jest absolutnie kluczowe. Jeśli masz szansę dowiedzieć się o odkryciu pola naftowego przed wszystkimi innymi, możesz wykorzystać tę informację do podejmowania mądrych decyzji.

Przykład praktyczny

12 lipca 2013 roku na lotnisku Heathrow zapalił się samolot Dreamliner Boeinga. Ktoś opublikował tweet o wypadku i alert dotarł do inwestorów Boeinga długo zanim informacja ta pojawiła się w mediach i wielu z nich wycofało fundusze. Ceny akcji spadły tamtego dnia o niemal 4,6%.

Czy Twitter może pomóc traderom w zwiększeniu zysków?

Johan Bollen, profesor na Uniwersytecie Indiana, odkrył, że mierząc sentyment na Twitterze, można w 86,7% przewidzieć, czy rynek pójdzie do góry czy w dół. Gene Ekster, konsultant funduszy hedgingowych pracujący nad implementacją alternatywnych strategii informacyjnych powiedział:

„Inwestorzy szukają sposobów na to, jak być najlepiej obytym w social media. To dzisiaj wymóg biznesowy. Niekoniecznie sprawi, że twój fundusz będzie sobie radził powyżej średniej, ale jeśli nie będziesz się w tym orientował, masz gwarancję, że w ogóle sobie nie poradzi”.

Dlaczego inwestorzy traktują dziś social media o wiele poważniej?

Były czasy, gdy social media były zdecydowanie mniej precyzyjne. Dziś dysponują masą aplikacji, pluginów i innych narzędzi, które pozwalają traderom na analizowanie trendów, pozyskiwanie wartościowych alertów, a nawet generowanie raportów. Narzędzia te, pracując w tym potężnym strumieniu informacyjnym, pozwalają na wyszukiwanie słów kluczowych, analizę indywidualnych twetów pod kątem sentymentu, a także oceniają język i lokalizację. Odrzucają spam i powielające się informacje, dzięki czemu są realnym narzędziem oceny rynków finansowych.

Narzędzia do analizy sentymentu, takie jak Topsy Analytics i Gnip są wykorzystywane przez całą branże medialną, ale sięgają po nie także traderzy. Generują rzeczywiste i wartościowe raporty na temat sentymentu, które pomagają podejmować decyzje.

Współcześni traderzy nie są zbyt chętni, by czekać na jakieś oświadczenie w telewizji. Raczej korzystają z Twittera, gdzie mają dostęp do natychmiastowych aktualizacji, pogłosek i wskazówek.

Niezależnie, czy korzystasz z social media czy też nie, jedna rzecz jest pewna – istnieją nieskończone możliwości, które tylko czekają na odkrycie.

Korzystasz z Twetera? Tweetnij do nas na @easyMarkets i powiadom nas o tym.

Źródła:
http://www.cnbc.com/2016/06/09/how-investors-are-using-social-media-to-make-money.html?view=story&%24DEVICE%24=native-android-tablet
https://arxiv.org/abs/1010.3003
http://edition.cnn.com/2013/07/12/world/europe/uk-heathrow-airplane-fire/

Czy ten artykuł był pomocny?

1 0 0